GazdaságKultúraMagazinTudományKözleményekKéptárSportOlvasók rovataImpresszumMarketing
2012. június 8. [16:32]

Sikeresnek tűnik az Alzheimer-vakcina

Először számoltak be az Alzheimer-kór elleni aktív vakcina fejlesztése során pozitív hatásról a svéd Karolinska Intézet kutatói, akiknek tanulmánya a Lancet Neurology című szakfolyóiratban jelent meg.
Az intézet közleményében áttörésként mutatja be a CAD106 jelű vakcinát a súlyos demenciához vezető betegség kezelésében. Az első Alzheimer-vakcina klinikai próbái közel egy évtizede kezdődtek, ám a teszteket a jelentkező mellékhatások miatt felfüggesztették. Az új kezelés aktív immunizáción alapul, a vakcinát úgy tervezték meg, hogy csak a kóros béta-amiloid fehérje ellen mozgósítsa az immunrendszert.
A svéd kutatók a klinikai próbák során úgy találták, hogy a bevont páciensek 80 százalékának szervezete kifejlesztette a béta-amiloid elleni saját antitesteket anélkül, hogy káros mellékhatások jelentkeztek volna náluk a teszt három éve alatt.
A világszerte legalább 35 millió embert érintő, szellemi, majd testi leépüléssel járó Alzheimer-kór gyógyítására ma még nincs lehetőség. (MTI)

Miénk a város
2014. április 18. [17:31]

Nemcsak az ásítás, a stressz is "ragadós" lehet – mutatták ki német kutatók. Egy kísérlet néhány résztvevőjének nehéz fejszámolási feladatokkal és felvételi... >>

2014. április 17. [20:42]

Torontói kutatók új vizsgálata feltárja, miként alakultak ki először a húsevőkből a szárazföldön növényevők.Robert Reisz, a vizsgálat vezetője elmondta, a növényevő... >>

2014. április 17. [13:57]

Rendkívüli régészeti felfedezés helyszíne lett Ostia Antica egykori ókori városa, amelyről kiderült, hogy az eddig ismert területénél legalább kétszer nagyobb volt. ... >>

1 euró 115.51 dinár
1 dollár 83.45 dinár
100 forint 37.46 dinár
100 dinár 266.93 forint
Heti kérdés
Ön szerint kell-e tartani Oroszország és a NATO közötti háborús konfliktustól az ukrán válság eszkalálása miatt?
Igen
Nem

A korábbi szavazásokat itt tekintheti meg!
A legutóbb kommentelt friss cikkek
(amelyek az utóbbi 24 órában jelentek meg)
Az éhezők segítését szorgalmazta Ferenc pápa húsvéti beszédében
(Világ)

Hotelban

A szobapincér a reggeli maradékát pakolja össze a szobában.
- Hozhatok még valamit, uram? - kérdezi a vendégtől.
- Nem, köszönöm - feleli a férfi.
A szobapincér ekkor észreveszi, hogy az ágyon fekszik egy nő.
- És valamit a feleségének? - kérdezi.
- Hmm, nem rossz ötlet. - mondja a vendég - Legyen szíves, hozzon egy képeslapot!

Vajdaság Ma forditói szolgáltatása