GazdaságKultúraMagazinTudományKözleményekKéptárOlvasók rovataImpresszumMarketing
2012. június 8. [16:32]

Sikeresnek tűnik az Alzheimer-vakcina

Először számoltak be az Alzheimer-kór elleni aktív vakcina fejlesztése során pozitív hatásról a svéd Karolinska Intézet kutatói, akiknek tanulmánya a Lancet Neurology című szakfolyóiratban jelent meg.
Az intézet közleményében áttörésként mutatja be a CAD106 jelű vakcinát a súlyos demenciához vezető betegség kezelésében. Az első Alzheimer-vakcina klinikai próbái közel egy évtizede kezdődtek, ám a teszteket a jelentkező mellékhatások miatt felfüggesztették. Az új kezelés aktív immunizáción alapul, a vakcinát úgy tervezték meg, hogy csak a kóros béta-amiloid fehérje ellen mozgósítsa az immunrendszert.
A svéd kutatók a klinikai próbák során úgy találták, hogy a bevont páciensek 80 százalékának szervezete kifejlesztette a béta-amiloid elleni saját antitesteket anélkül, hogy káros mellékhatások jelentkeztek volna náluk a teszt három éve alatt.
A világszerte legalább 35 millió embert érintő, szellemi, majd testi leépüléssel járó Alzheimer-kór gyógyítására ma még nincs lehetőség. (MTI)

2015. március 27. [22:14]

Felfedezni valamit annyit tesz, mint látni, amit mindenki lát, és közben arra gondolni, amire még senki – Szentgyörgyi Albert ezen gondolatát választották mottóul... >>

2015. március 27. [15:52]

Az általánosan elterjedt transzplantációs protokoll szerint olyan agyhalott emberek szívét ültetik át, akiknek a szerv kivételéig mesterségesen fenntartják a keringését... >>

2015. március 27. [15:37]

A megfelelő étrend szignifikánsan csökkenti az Alzheimer-kór kockázatát - állítják egy tízéves kutatás alapján amerikai tudósok. A chicagói Rush Egyetem kutatói... >>

Álláshirdetések gomb
1 euró 120.63 dinár
1 dollár 110.78 dinár
100 forint 40.13 dinár
100 dinár 249.16 forint
Heti kérdés
Ön rászavazott volna-e az ún. hagyományos tartományi jelképek használatára?
Igen.
Nem.
Nem érdekelnek a jelképek.

A korábbi szavazásokat itt tekintheti meg!

Üzletben

- Van terepszínű ruhájuk?
- Van, de nem találjuk.